El COPC i l’ODFM signen un conveni de col·laboració per atendre persones afectades per desaparicions forçoses de menors i usurpació d’identitat

20-09-2017

Barcelona, 20 de setembre de 2017.- El Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya, COPC, i el Observatorio de las Desapariciones Forzadas de Menores, ODFM, han signat un acord de col·laboració amb la voluntat d’oferir recursos per a l’atenció de persones afectades per desaparicions forçoses de menors. És voluntat de l’ODFM posar a l’abast de tots els interessats els serveis necessaris per a investigar i aclarir suposats casos de sostracció il·legal  de nounats i del seu conseqüent canvi d’identitat. En aquest tipus de situacions, sovint, és necessari un acompanyament i suport psicològic i, en aquest sentit, el COPC facilita espais d’informació i assessorament a través de l’Observatori.

El conveni entre ambdues entitats permetrà, d’una banda, realitzar activitats i promoure serveis de recolzament psicològic per afrontar els processos de dol en els quals estan immersos les víctimes; i, de l’altra, desenvolupar treballs conjunts d’investigació de la desaparició forçosa de menors i de la usurpació d’identitats. Posteriorment, es publicaran els resultats d’aquests estudis.

El Observatorio de las Desapariciones Forzadas de Menores és l’entitat responsable d’atendre, gestionar i coordinar les diferents iniciatives. Així, les persones afectades per suposats casos de sostracció de menors han de contactar directament amb ells a través del seu correu electrònic labusquedabiologica@gmail.com.

Neus Roig, Observatorio de las Desapariciones Forzadas de Menores | labusquedabiologica@gmail.com

Eva Benedicto, responsable de comunicació institucional | 618 746 614 | ebenedicto@copc.cat