Mesures organitzatives en relació amb els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori
Publicades a la Resolució SLT/983/2020, de 8 de maig, del Departament de Salut, no canvia les indicacions prescrites a l'Ordre SND/388/2020, de 3 de maig, ni els consells i recomanacions publicades al web del COPC el 4 de maig.
Les últimes mesures organitzatives publicades pel Departament de Salut estableixen que els centres poden reprendre la seva activitat assistencial de caràcter programat de manera esglaonada, d'acord amb el criteri professional i prioritzant l'atenció de les consultes de més rellevància.
En el marc del reinici de l’atenció presencial no urgent en centres sanitaris privats, i per tal de concretar-lo, el DOGC del dia 11-5-2020 publica la “RESOLUCIÓ SLT/983/2020, de 8 de maig, per la qual s'adopten noves mesures organitzatives en relació amb els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori, en el marc del procés d'evolució de la situació epidemiològica”. Aquesta resolució no varia les indicacions prescrites a la Ordre SND/388/2020, de 3 de maig, “por la que se establecen las condiciones para la apertura al público de determinados comercios y servicios, y la apertura de archivos, así como para la práctica del deporte profesional y federado”, ni els consells i recomanacions que vàrem publicar a la web del COPC en data 4-5-2020.
Aquesta resolució del Departament de Salut, amb entrada en vigor al dia següent de la seva publicació (per tant, el 12/05/2020), acorda que tots aquests centres poden “reprendre la seva activitat assistencial de caràcter programat de manera esglaonada, d'acord amb el criteri professional i prioritzant l'atenció de les consultes de més rellevància. Aquesta represa de l'activitat s'ha de fer en condicions que sigui compatible amb les mesures de seguretat i higiene establertes d'acord amb les indicacions que s'estableixen a continuació (en cursiva, citades textualment):
1. Els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori i que presten serveis exclusivament de provisió privada poden reprendre la seva activitat assistencial de caràcter programat de manera esglaonada, d'acord amb el criteri professional i prioritzant l'atenció de les consultes de més rellevància. Aquesta represa de l'activitat s'ha de fer en condicions que sigui compatible amb les mesures de seguretat i higiene establertes d'acord amb les indicacions que s'estableixen a continuació:
a) La reincorporació a l'activitat laboral per part dels professionals sanitaris i de la resta de treballadors que presten la seva activitat en el centre, servei o establiment sanitari s'ha de fer seguint els protocols aprovats per les autoritats sanitàries amb criteris d'evidència científica i estratègies de salut pública.
b) Els centres, serveis i establiments sanitaris han de tenir avaluat el risc d'exposició dels professionals sanitaris i de la resta de treballadors i d'infecció a tercers i protocol·litzades les mesures de prevenció enfront del SARS-CoV-2 a aplicar en el desenvolupament de l'activitat (contacte amb els pacients i organització de les visites, equips de protecció personal, mesures de separació en els diferents espais de les instal·lacions, barreres de protecció, utilització de materials, protocols de neteja i desinfecció, etc.), d'acord amb les indicacions del servei de prevenció de cada centre i seguint les pautes i recomanacions establertes per les autoritats sanitàries, societats científiques, o organitzacions professionals.
Aquestes previsions s'estableixen sense perjudici del que determina per als centres, serveis i establiments de caràcter ambulatori integrats funcionalment i temporal en el sistema públic de salut, la Resolució del director del Servei Català de la Salut de 19 d'abril de 2020, per la qual s'estableixen mesures d'adaptació a la fase de la pandèmia de SARS-CoV-2 i es modifica parcialment la Resolució de 21 de març de 2020, per la qual s'estableixen mesures complementàries a la Resolució de 21 de març de 2020 relativa a la integració de centres i establiments sanitaris privats i crea la Comissió Assessora d'Atenció a Malalts Crítics, feta pública mitjançant el web del Servei Català de la Salut: (https://catsalut.gencat.cat/ca/proveidors-professionals/normativa-instruccions).
2. Es deixa sense efecte la Resolució SLT/762/2020, de 23 de març, per la qual s'adopten mesures organitzatives en relació amb els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori, en el marc de l'estratègia de resposta a la infecció pel SARS-CoV-2.
3. Aquesta Resolució té vigència des de l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.