Mesures organitzatives en relació amb els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori

12-05-2020   |  Barcelona

Publicades a la Resolució SLT/983/2020, de 8 de maig, del Departament de Salut, no canvia les indicacions prescrites a l'Ordre SND/388/2020, de 3 de maig, ni els consells i recomanacions publicades al web del COPC el 4 de maig.

Les últimes mesures organitzatives publicades pel Departament de Salut estableixen que els centres poden reprendre la seva activitat assistencial de caràcter programat de manera esglaonada, d'acord amb el criteri professional i prioritzant l'atenció de les consultes de més rellevància.

En el marc del reinici de l’atenció presencial no urgent en centres sanitaris privats, i per tal de concretar-lo, el DOGC del dia 11-5-2020 publica la “RESOLUCIÓ SLT/983/2020, de 8 de maig, per la qual s'adopten noves mesures organitzatives en relació amb els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori, en el marc del procés d'evolució de la situació epidemiològica”. Aquesta resolució no varia les indicacions prescrites a la Ordre SND/388/2020, de 3 de maig, “por la que se establecen las condiciones para la apertura al público de determinados comercios y servicios, y la apertura de archivos, así como para la práctica del deporte profesional y federado”, ni els consells i recomanacions que vàrem publicar a la web del COPC en data 4-5-2020.

Aquesta resolució del Departament de Salut, amb entrada en vigor al dia següent de la seva publicació (per tant, el 12/05/2020), acorda que tots aquests centres poden “reprendre la seva activitat assistencial de caràcter programat de manera esglaonada, d'acord amb el criteri professional i prioritzant l'atenció de les consultes de més rellevància. Aquesta represa de l'activitat s'ha de fer en condicions que sigui compatible amb les mesures de seguretat i higiene establertes d'acord amb les indicacions que s'estableixen a continuació (en cursiva, citades textualment):

1. Els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori i que presten serveis exclusivament de provisió privada poden reprendre la seva activitat assistencial de caràcter programat de manera esglaonada, d'acord amb el criteri professional i prioritzant l'atenció de les consultes de més rellevància. Aquesta represa de l'activitat s'ha de fer en condicions que sigui compatible amb les mesures de seguretat i higiene establertes d'acord amb les indicacions que s'estableixen a continuació:

a) La reincorporació a l'activitat laboral per part dels professionals sanitaris i de la resta de treballadors que presten la seva activitat en el centre, servei o establiment sanitari s'ha de fer seguint els protocols aprovats per les autoritats sanitàries amb criteris d'evidència científica i estratègies de salut pública.

b) Els centres, serveis i establiments sanitaris han de tenir avaluat el risc d'exposició dels professionals sanitaris i de la resta de treballadors i d'infecció a tercers i protocol·litzades les mesures de prevenció enfront del SARS-CoV-2 a aplicar en el desenvolupament de l'activitat (contacte amb els pacients i organització de les visites, equips de protecció personal, mesures de separació en els diferents espais de les instal·lacions, barreres de protecció, utilització de materials, protocols de neteja i desinfecció, etc.), d'acord amb les indicacions del servei de prevenció de cada centre i seguint les pautes i recomanacions establertes per les autoritats sanitàries, societats científiques, o organitzacions professionals.

Aquestes previsions s'estableixen sense perjudici del que determina per als centres, serveis i establiments de caràcter ambulatori integrats funcionalment i temporal en el sistema públic de salut, la Resolució del director del Servei Català de la Salut de 19 d'abril de 2020, per la qual s'estableixen mesures d'adaptació a la fase de la pandèmia de SARS-CoV-2 i es modifica parcialment la Resolució de 21 de març de 2020, per la qual s'estableixen mesures complementàries a la Resolució de 21 de març de 2020 relativa a la integració de centres i establiments sanitaris privats i crea la Comissió Assessora d'Atenció a Malalts Crítics, feta pública mitjançant el web del Servei Català de la Salut: (https://catsalut.gencat.cat/ca/proveidors-professionals/normativa-instruccions).

 

2. Es deixa sense efecte la Resolució SLT/762/2020, de 23 de març, per la qual s'adopten mesures organitzatives en relació amb els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori, en el marc de l'estratègia de resposta a la infecció pel SARS-CoV-2.

3. Aquesta Resolució té vigència des de l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.


Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC