T’aniria bé un certificat digital de plena validesa legal per exercir? Sol·licita el de PIMEC amb un 20% de descompte

10-03-2021   |  Barcelona

Si et cal signar documents electrònics o identificar-te davant les administracions públiques en gestions telemàtiques, tramita el certificat digital i optimitza el teletreball.

Aquest any de pandèmia COVID-19 ha accelerat la virtualització i la gestió a distància de molts processos que anteriorment només es podien fer presencialment. En molts procediments, especialment amb les administracions públiques, és necessari poder identificar-se digitalment i signar electrònicament documents, cosa que el certificat digital habilita. Per a tots aquells col·legiats i col·legiades a qui aniria bé disposar d’un certificat digital per exercir més còmodament i eficient, el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya proposa el certificat de PIMEC: té plena validesa legal, i gràcies a un conveni de col·laboració és un 20% més econòmic per a persones autònomes col·legiades al COPC i un 40% més econòmic per als certificats digitals per a les seves empreses.

Per obtenir el certificat digital cal seguir un seguit de senzills passos, que us detallem a continuació per tal que no tingueu cap problema en tramitar-lo.

En primer lloc, cal sol·licitar el certificat digital al web certificatdigital.com i prémer l’enllaç “sol·licitud”. El formulari us permet sol·licitar un certificat digital personal, per a persona treballadora autònoma o per a empresa: en escollir l’opció desitjada, el web informa sobre la documentació que cal recollir i validar per obtenir el certificat digital, a més d'informar sobre qui el pot demanar.

A continuació cal escollir el tipus de suport, ja que la certificació digital es pot generar en un dispositiu especial (targeta tipus bancària o token USB criptogràfic) o a l’ordinador de la persona interessada mitjançant una aplicació (programa). En acabat, cal prémer “continuar”. La principal diferència entre una cosa i l'altra és que el certificat en dispositiu especial (hardware) s'instal·la en un altre aparell que cal adquirir a part, no a l'ordinador. D'aquesta manera, és un certificat digital portable, mòbil, que té un certificat especial DQCF (Dispositiu Qualificat de Creació de Signatura) que per a alguns tràmits pot ser imprecindible.

En segon lloc, a la següent pantalla cal escollir el certificat desitjat. A l’apartat “Tens un codi promocional?”, cal escriure-hi “COPC” i prémer el check verd perquè apliqui el descompte per a col·legiats i col·legiades: 20% per a persones autònomes, 40% per a certificats digitals d’empresa. Prémer “continuar”.

Finalment, cal emplenar les dades personals del formulari de les següents pantalles i pagar mitjançant targeta o transferència bancària.

 

Un cop acabat el procediment al web, PIMEC rep les dades i elabora un contracte de certificat digital per al col·legiat o col·legiada. PIMEC entregarà dues còpies a la persona col·legiada, una per a ella i l’altra perquè la lliuri presencialment al COPC.

Per acabar, la persona col·legiada ha de demanar cita prèvia al Departament de Gestió Col·legial del COPC, al correu electrònic copc@copc.cat o al telèfon 932.478.650. El dia de la cita prèvia, el col·legiat o col·legiada haurà de lliurar la còpia del contracte de PIMEC per al COPC i haurà de portar i mostrar els originals de tota la documentació que PIMEC sol·licitava a la persona col·legiada per elaborar el contracte per al certificat digital.

Una vegada el COPC valida la documentació presentada, el col·legiat o col·legiada obté el certificat digital, en el suport en què l’hagi sol·licitat, i les corresponents claus d’accés.

 

Esperem que gaudiu del certificat digital de PIMEC. Per a qualsevol dubte o aclariment a l’hora de sol·licitar-lo, poseu-vos en contacte amb PIMEC escrivint a pimec@certificatdigital.com o trucant-hi i demanant pel Departament de Certificat Digital. 

  Etiquetes: COPC , Serveis COPC

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC