Comunicat del COPC en relació amb un conveni col·lectiu discriminatori a la xarxa concertada

18-06-2018   |  Barcelona

Arran de les informacions publicades en els darrers dies que indiquen que s’està plantejant la possibilitat d’establir una doble classificació professional de facultatius en el nou conveni col·lectiu de la xarxa concertada, el COPC vol manifestar la seva oposició més enèrgica a aquesta eventual proposta.

Arran de les informacions publicades en els darrers dies que indiquen que s’està plantejant la possibilitat d’establir una doble classificació professional de facultatius en el nou conveni col·lectiu de la xarxa concertada, en virtut de la qual es diferenciarien els metges dels altres de professionals sanitaris de grau superior (com els/les psicòlegs/òlogues), el COPC vol manifestar la seva oposició més enèrgica a aquesta eventual proposta.

És evident que una diferenciació com la plantejada no només implicaria l’establiment d’una doble escala salarial, en què els/les psicòlegs/òlogues quedarien enquadrats en una escala retributiva inferior, sinó que també suposaria una flagrant vulneració del principi d’igualtat i una discriminació inadmissible per al nostre col·lectiu.

En aquest sentit, cal recordar que l’aplicació d’aquesta eventual proposta fins i tot podria vulnerar la Llei 44/2003, d’ordenació de les professions sanitàries, en la qual no es contempla una distinció entre facultatius en relació amb el grup professional.

A més, aquesta doble classificació s’aplicaria exclusivament a les noves incorporacions, circumstància que comportaria que un mateix lloc de treball tindria una retribució diferent en funció de la data d’incorporació al lloc de treball, és a dir, que una mateixa feina tindria un sou diferent pel sol fet d’haver-se iniciat la prestació de serveis en una data o altra, fet que lògicament resultaria injust i discriminatori.

Etiquetes: COPC , Institucional