Comunicat en relació amb els incidents ocorreguts a Catalunya

22-11-2019   |  Barcelona

Arran dels incidents ocorreguts a Catalunya, situant-nos estrictament dins dels principis generals del marc o codi deontològic de la psicologia i deixant al marge qualsevol posicionament personal, polític o ideològic, volem expressar el següent:

A conseqüència de les mobilitzacions i els aldarulls socials que s’han produït hi ha una part de la població de Catalunya que probablement es troba afectada psicològicament i pot necessitar buscar suport emocional o psicològic. Aquest tipus de reaccions psicològiques, en general, són congruents amb els moments que estem vivint com a societat i entren dins de les respostes que poden ser normalitzades pels professionals de la psicologia, però poden necessitar igualment un abordatge específic i professional pel que fa a la seva gestió i canalització.

Dins de la nostra societat existeixen canals establerts d’atenció a la salut física i psicològica que funcionen amb professionals formats i acreditats pels respectius col·legis i que poden fer front amb tots els recursos existents a les demandes que es puguin derivar de la situació que estem vivint en l’actualitat. Concretament, la població pot rebre el suport que necessita adreçant-se als recursos públics dependents del Departament de Salut, 061 Salut Respon, els centres d’atenció primària i els serveis d’urgències socials dels diferents ajuntaments de Catalunya, que poden activar els recursos necessaris a les persones que ho requereixin.

Per aquest motiu emplacem a totes aquelles persones que es puguin veure afectades en l’àmbit psicològic per les circumstàncies que ens està tocant viure en l’actualitat, que es dirigeixin i busquin ajuda als recursos públics existents, que poden oferir amb totes les garanties un abordatge professional i de qualitat a les seves necessitats.

Secció de Psicologia d’Emergències

Junta de Govern