Taula rodona: Efectes psicopedagògics en l’alumnat en el retorn a l’escola després de l’aturada pel coronavirus (FORMACIÓ ONLINE)

Termini finalitzat
Categoria del curs: TAULA RODONA
Àrea: Interna
Referència: CR20001963
TAULA RODONA: 
 

Efectes psicopedagògics en l’alumnat en el retorn a l’escola després de l’aturada pel coronavirus.

...després del llarg període sense escola....

Hem pogut constatar en primera persona, cadascú des de la seva situació personal,   com els bars i terrasses, els carrers, les botigues i més recentment les activitats culturals, han tornat a una certa normalitat, això sí, amb mesures de seguretat que no sempre s’han respectat. Mentre això passa i es normalitza una situació anormal, els nens no van a l’escola i quan ho fan i ho faran, estaran sotmesos a unes mesures de seguretat que no tindran paral·lelisme amb les que s’han vist i es veuran aquests dies amb els adults.  (Els nens no van a les escoles i els adults sí que van al bar, junts i en taules de 15 sense mascaretes). Aquestes contradiccions, generen debat i volem que una part d’aquest debat arribi a l’opinió pública, als diversos professionals, als pares i les mares, als docents i a aquells qui tinguin un mínim d’interès pel bé de la infància i de l’educació. Els nens necessiten de la nostra atenció i per això podríem fer millor les coses. Participen en aquest debat...  (noms, activitat professional i realitat que gestionen)...

Entre altres temes, els membres de la taula debatran sobre els següents aspectes:

  • Tornar a una normalitat que no serà com la que teníem pensada.
  • Doble compensació de les necessitats: les pròpies i les afegides durant el període no escolar.
  • Condicions en el retorn a les aules sense que es produeixin noves discriminacions ni noves bretxes en l’exercici del dret a l’educació i a la igualtat d’oportunitats.
  • Comportaments naturals i esperables en l’alumnat. Poden ser modificats fàcilment?. Convé ? A quin preu?.
  • Contradicció entre dos conceptes aparentment incompatibles: mesures de seguretat i condició social de l’aprenentatge.
  • La salut mental dels nens i nenes en edat escolar.
  • Aparició de noves NESE o simplement seran noves dimensions o expressions de les NESE ja conegudes.
  • És el moment de reformar el sistema educatiu o no cal. Si cal, en quina direcció i quins haurien de ser els grans eixos d’aquest canvi.

 

 

Objectius Generals:    

Analitzar els efectes i les necessitats originades en el  retorn a l’activitat escolar en les condicions de seguretat anunciades.

Objectius específics:    

* Valorar les necessitats psicopedagògiques de l’alumnat després de la llarga aturada escolar.
* Proposar les mesures compensatòries més apropiades a les característiques de l’alumnat amb NESE.
* Crear consciència de la nova realitat escolar i els efectes en els aprenentatges.
* Definir com hauria de ser la nova escola postpandèmia.
Andres González Bellido

Andres González Bellido

Psicòleg Clínic, Psicòleg Educatiu , orientador en centres secundària i Mestre. Catedràtic de Psicologia i Pedagogia. Autor del Programa TEI (Tutoria entre Iguals). Coordinador del Grup de Recerca TEI de l'ICE de la UB. Vice-President de la secció de Psicologia de l'Educació del COPC.
Àngel Guirado

Àngel Guirado

Doctor en Psicologia i expert en altes capacitats intel·lectuals. Ha desenvolupat les seves activitats en la docència i en la supervisió de centres escolars com a Inspector d'Educació. Actualment és professor/tutor a la UNED dels graus de Psicologia i d'Educació Social i docent de diversos postgraus. És autor de diversos llibres i articles sobre aquestes temàtiques.
Lluís Pórtulas

Lluís Pórtulas

Mestre. Director de l'escola d'Educació Especial Mare de Déu del Carme a Sarrià de Ter. Format en Pedagogia Terapèutica. Diplomat en Logopèdia. Llicenciat en Història Moderna i Contemporània
Montserrat Mola

Montserrat Mola

Psicòloga, treballa a l'EAP dels Serveis Educatius de la Selva. Membre del Grup de treball d'atenció al dol del Dept. d'Educació. Anteriorment havia treballat amb persones en risc: acompanyament a dones víctimes de violències masclistes (IRES). Professora Centre penitenciari Girona. Educadora a l'Hospital psiquiàtric de Salt. Tècnica en ocupació i inserció laboral tant de joves en risc com de persones aturades. Monitora d’esplais i camps de treball.
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat de seminari web. L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.
Data d'inici 16-06-2020
Data de fi 16-06-2020
Data d'inici de la inscripció 06-06-2020, 00:00:00
Data de fi de la inscripció 15-06-2020, 20:00:00
Idioma català
Modalitat En línia
Estat Obert
Departament responsable Delegació de Girona del COPC
Formació necessària
 
Durada 1,5 hores
Sessions
Sessió 1 16-06-2020, 18:00 - 19:30
FORMACIÓ ONLINE

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC