Conferència: Neuroday: Canvis cognitius i cerebrals associats a una intervenció fonològica intensiva en alumnes amb dificultats lectores (FORMACIÓ ONLINE)

Termini finalitzat
Categoria del curs: CONFERÈNCIES
Àrea: Interna
Referència: CR21002536

La dislèxia és el trastorn de l’aprenentatge més freqüent en la població infantil amb repercussions importants en el desenvolupament acadèmic, social i emocional dels infants que la pateixen. Segons estudis epidemiològics, la dislèxia té una prevalença variable segons l’estudi i la llengua en la qual es fa i que oscil·la entre el 3.5% i el 17%.

En els darrers anys s’ha fet un gran esforç per identificar quins són els factors de risc de les dificultats lectores i desenvolupar noves metodologies per ajudar als infants a superar-les. S’ha demostrat que la intervenció primerenca té més èxit que la tardana i que els programes d’entrenament intensiu poden beneficiar els nens i les nenes amb dificultats de lectura.

 
Objectius Generals: Presentar els resultats obtinguts després d’avaluar els canvis cognitius i cerebrals en un grup d’alumnes de cicle inicial amb dificultats lectores després d’haver seguit un programa d’entrenament informàtic intensiu i comparar els canvis cognitius amb els obtinguts per dos grups més, un que va seguir un entrenament ordinari a l’escola i un altre normolector.
Susanna Forné

Susanna Forné

Doctora en Psiquiatria per la UAB. Psicòloga. Màster en Neuropsicologia Clínica Infantil i d'Adults per la UAB.Acreditada com a experta en neuropsicologia pel COPC. Educadora de pares, certificada en disciplina positiva. Acreditada per la Positive Discipline Association. Neuropsicòloga clínica infantil i d'adults a SAINE, àmbit privat. Neuropsicòloga clínica a la Unitat Sociosanitària i a l'EAIA de la Fundació Sant Hospital de la Seu d’Urgell. Activitat com a investigadora col·laboradora en diferents projectes de recerca relacionats amb la neuropsicologia. Docent en diversos cursos, tutora de pràctiques i coautora de diferents publicacions científiques i de divulgació. Membre del Grup de Treball difusió de la neuropsicologia Lleida i Pirineu i del Grup de Treball de neuropsicologia infantojuvenil del COPC.
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat de seminari web.
 
L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.
Data d'inici 20-10-2021
Data de fi 20-10-2021
Data d'inici de la inscripció 28-06-2021, 00:00:00
Data de fi de la inscripció 18-10-2021, 20:00:00
Idioma Català
Modalitat En línia
Estat Obert
Departament responsable Seu Barcelona
Formació necessària
 
Durada 1,5 hores
Sessions
Sessió 1 20-10-2021, 19:00 - 20:30
FORMACIÓ ONLINE

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC