Curs: Dibuix i desenvolupament emocional dels infants: evolució i interpretació
Termini finalitzat
- Evolució del dibuix.
Relació entre l'expressió gràfica i el desenvolupament emocional dels infants.
Les etapes des de les primeres representacions gràfiques al desenvolupament de la figura humana.
Aspectes evolutius del dibuix
Relació entre l'expressió gràfica i el desenvolupament emocional dels infants.
Les etapes des de les primeres representacions gràfiques al desenvolupament de la figura humana.
Aspectes evolutius del dibuix
- El nen que dibuixa
El pas de l' estat fusional a la constitució de la subjectivitat.
Com es manifesten aquests aspectes a través del dibuix.
El pas de l' estat fusional a la constitució de la subjectivitat.
Com es manifesten aquests aspectes a través del dibuix.
- Introducció a la interpretació del dibuix
Aportacions de diverses teories a la interpretació del dibuix.
Contingut manifest i contingut latent.
Concepte de repetició a través de sèries de dibuixos.
El valor del relat que acompanya el dibuix.
Aportacions de diverses teories a la interpretació del dibuix.
Contingut manifest i contingut latent.
Concepte de repetició a través de sèries de dibuixos.
El valor del relat que acompanya el dibuix.
- Diagnòstic diferencial
El dibuix com eina de coneixement del psiquisme.
Indicadors de conflicte emocional.
Anàlisis de casos.
El dibuix com eina de coneixement del psiquisme.
Indicadors de conflicte emocional.
Anàlisis de casos.
- Recursos
Presentació de llibres i materials per treballar amb el dibuix a l'àmbit clínic i escolar.
El curs aborda l'evolució del dibuix i la seva relació amb el desenvolupament psico afectiu i emocional a la infància, oferint eines als participants tant per a la intervenció a l'àmbit psicopedagògic com la seva interpretació en el treball clínic.
Amb una metodologia que inclou aspectes teòrics i pràctics, els participants podran analitzar i explorar dibuixos originals i relacionar-los amb aspectes psicològics i afectius de la infància. S'incorpora una modalitat de treball en grups per dinamitzar la participació, oferint espais d'intercanvi al llarg del curs.
Amb una metodologia que inclou aspectes teòrics i pràctics, els participants podran analitzar i explorar dibuixos originals i relacionar-los amb aspectes psicològics i afectius de la infància. S'incorpora una modalitat de treball en grups per dinamitzar la participació, oferint espais d'intercanvi al llarg del curs.

Verònica Bronstein
Psicòloga i psicoterapeuta especialitzada en l’atenció d'infants, adolescents i orientació de famílies. Cofundadora i Directora de l’Institut de la Infància. Assessora i Responsable del programa M’estimes, m’estimo, t’estimo d’acompanyament en l’educació afectiu- sexual del CCE Montessori Palau (Girona i Figueres). Formadora en diversos centres escolars i CRP Autora dels llibres Niños creativos i Niños felices (Ed. RBA).
Aquesta activitat conté documentació privada, a la qual podràs accedir un cop t'hagis inscrit a l'activitat.
C/ Rocafort, 129 - 08015 Barcelona
Telèfon: 932.478.650
Fax: 932.478.654
Telèfon: 932.478.650
Fax: 932.478.654
Data d'inici | 01-03-2017 |
Data de fi | 29-03-2017 |
Data d'inici de la inscripció | 15-12-2016, 09:00:00 |
Data de fi de la inscripció | 28-02-2017, 23:59:59 |
Preu | Col·legiat/a COPC: 96,00 € Estudiants de grau de Psicologia: 72,00 € No col·legiat/a: 180,00 € Precol·legiats/es: 72,00 € Col·legiats/ades amb bonificació especial per atur: 72,00 € |
Modalitat | Presencial |
Estat | Obert |
Formació necessària | |
Durada | 12 hores |
Sessions | |
Sessió 1 |
01-03-2017, 19:00 - 21:30
Barcelona - Aula2 |
Sessió 2 |
08-03-2017, 19:00 - 21:30
Barcelona - Aula2 |
Sessió 3 |
15-03-2017, 19:00 - 21:30
Barcelona - Aula2 |
Sessió 4 |
22-03-2017, 19:00 - 21:30
Barcelona - Sala de Juntes |
Sessió 5 |
29-03-2017, 19:00 - 21:30
Barcelona - Aula1 |